1.
|
|
2.
|
12 p, 350.0 KB |
Quan la controvèrsia entra a l'aula : factors per a la (des)polarització de grups
/
Barbeito Thonon, Cecile (Universitat Autònoma de Barcelona)
Tot i que des de l'àmbit educatiu se sol considerar que l'abordatge de temes controvertits promou la comprensió de l'altre i consegüentment despolaritza els grups, experiments clàssics de psicologia social conclouen, al contrari, que abordar aquests temes genera més polarització, fins i tot quan els grups expressen una pluralitat d'opinions. [...] Although in the educational arena it is usually accepted that addressing controversial issues leads to a better understanding of the Other and consequently depolarizes groups, classic experiments in social psychology conclude, conversely, that such topics generate greater polarization, even when these groups express a variety of opinions. [...]
2022 - 10.2436/20.3007.01.181
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 22 Núm. 2 (2022) , p. 71-82
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
28 p, 1.2 MB |
Aprendre ensenyant : poden aprendre els docents ensenyant els seus alumnes? Quines evidències en tenim?
/
Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
L'article revisa les investigacions que permeten fer una primera aproximació a un marc explicatiu que ajuda a entendre la potencialitat d'aprenentatge de l'activitat d'ensenyar per a qui la fa. Els resultats apunten que, com més complexa és l'activitat d'ensenyar, més oportunitats tenim d'aprendre ensenyant. [...] This article gathers evidence to build a preliminary approach to a framework capable of explaining the possibilities of learning by teaching for the person who teaches. Results show that the greater the complexity of teaching activity, the more opportunities there are to learn by teaching. [...]
2017 - 10.2436/20.3007.01.87
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 11 (2017) , p. 79-106
|
|
7.
|
22 p, 496.4 KB |
Idees per a la millora de l'educació a la Catalunya d'avui i de demà
/
Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
L'article presenta els principals resultats de la recerca que analitza la realitat política i educativa des d'una perspectiva sistèmica de l'educació. Parteix de la revisió de la legislació educativa, les propostes educatives de les formacions polítiques que van obtenir representació parlamentària als comicis electorals del 27 de setembre de 2015, les contribucions dels moviments socials i les aportacions d'experts, per a delimitar unes idees-eix que orientarien el paper de l'educació, l'Administració educativa, la inspecció educativa i el finançament de l'educació en un sistema educatiu propi a Catalunya. [...] This article presents the main results of the research which analyzes the political and educational reality from a systemic perspective of education. The starting points of this study are the review of educational legislation, the educational proposals of the political parties that won parliamentary representation in the elections of 27 September 2015, the contributions of social movements and the contributions of experts, from which we delimit the fundamental ideas that should orient the role of education, educational administration, educational inspection and financing of education in a systemic perspective of education in Catalonia. [...]
2016
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 10 (2016) , p. 127-148
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
14 p, 376.4 KB |
La gestió del coneixement en les organitzacions educatives
/
Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'aparició i el desenvolupament de nous entorns de treball i aprenentatge són cada vegada més habituals en la societat del coneixement. En aquest context, la gestió del coneixement ha esdevingut ràpidament una estratègia fonamental per millorar els processos de desenvolupament professional en les organitzacions i, per tant, el desenvolupament organitzatiu. [...] The advent and development of new working and learning environments is becoming increasingly common in the knowledge society. Knowledge management has rapidly become an essential strategy for improving professional development processes within organisations and, therefore, organisational development. [...]
2009-2010 - 10.2436/20.3007.01.65
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 7 (2009-2010) , p. 435-448
|
|